Altijd direct een afspraak
Contracten met alle verzekeraars
Ook in de avonden en weekenden

Shockwave therapie

shockwave-therapie

Extracorporale shockwave therapie (ESWT), is een behandelmethode waarbij men door middel van hoogenergetische geluidsgolven klachten behandelt. Het heet 'extracorporale' shockwave therapie, omdat de geluidsgolven door het apparaat van buitenaf via de huid het lichaam binnendringen. Door middel van deze geluidsgolven kunnen ontstekingen en verkalkingen verdwijnen. Ontstekingen kunnen afnemen doordat de doorbloeding en stofwisseling toeneemt wanneer men deze therapie toepast. Afvalstoffen worden dan ook sneller afgevoerd. Ook verkalkingen kunnen door deze therapie afnemen doordat het een 'vergruizende' werking heeft. Het herstelproces van het lichaam wordt door deze therapie dus versneld.

Shockwave therapie kan helpen bij verschillende klachten

Bij de vestiging van Fysiotherapie4All in Berghem is het mogelijk om deze behandelingsmethode te ondergaan. Deze vorm van therapie kan mogelijk ook voor je klachten de juiste uitkomst bieden. Shockwave therapie is bij veel aandoeningen effectief gebleken. Voorbeelden hiervan zijn:

• Peesontsteking in de schouder
  • Frozen shoulder
  • Achillespeesklachten (ontsteking/tendinose)
  • Tennisarm en golfersarm
  • Slijmbeursontstekingen in bijvoorbeeld de heup of schouder
  • Verkalking in pezen van de schouder
  • Klachten door triggerpoints (spierknopen) in spieren
  • Hielspoor of ontsteking van de peesplaat onder de voet
  • Pijn net onder de knieschijf
  • Chronische nek-, schouder- of rugpijn en spanning (triggerpoints)
  • Andere vormen van tendinitis

Let op! Alleen op de vestiging in Berghem beschikbaar.

Extracorparale shockwave therapie (ESWT), is een behandelmethode waarbij men door middel van hoogenergetische geluidsgolven klachten behandelt. Het heet 'extracorporale' shockwave therapie, omdat de geluidsgolven door het apparaat van buitenaf via de huid het lichaam binnendringen. Door middel van deze geluidsgolven kunnen ontstekingen en verkalkingen verdwijnen. Ontstekingen kunnen afnemen doordat de doorbloeding en stofwisseling toeneemt wanneer men deze therapie toepast. Afvalstoffen worden dan ook sneller afgevoerd. Ook verkalkingen kunnen door deze therapie afnemen doordat het een 'vergruizende' werking heeft. Het herstelproces van het lichaam wordt door deze therapie dus versneld.

Shockwavetherapie

Shockwave therapie Oss

Shockwave therapie hielspoor

De voordelen van shockwave therapie

Met shockwave therapie geniet je van vele voordelen ten opzichte van andere soort behandelingen voor ontstekingen en pijnklachten. Bij veel mensen slaat deze soort therapie aan en is deze succesvol. Hieronder de voordelen van shockwave therapie op een rij:

• Succes rate van 80%.
  • Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie.
  • Kortdurende behandeling van vijf tot tien minuten per sessie.
  • Uitstekend therapiesucces na gemiddeld vier tot zes behandelingen.
  • Behandeling van de oorzaken in plaats van de symptomen.
  • Pijnverzachting en herstel van de volledige mobiliteit na enkele dagen.
  • Weinig bijwerkingen. Wel kan direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan.
  • Dankzij shockwave therapie kan een injectie of zelfs een operatie overbodig blijken.

Hoe ziet de shockwave behandeling eruit?

Voordat de fysiotherapeut deze behandeling overweegt, zal hij/zij eerst een anamnese (vraaggesprek) afnemen en een lichamelijk onderzoek doen. Ook kan er eventueel een echo gemaakt worden om te bepalen of er lokale weefselschade, zoals een ontsteking of verkalking, aanwezig is. Daarna zal de therapeut in overleg met jou bepalen of deze vorm van therapie een optie is. Er zijn gemiddeld vier tot zes behandelingen nodig om de klachten te verminderen. Dit is wel wisselend per patiënt en per klacht. Tussen twee behandelingen zit gemiddeld zeven tot tien dagen. Tijdens de behandeling worden de geluidsgolven overgebracht aan het lichaam via de behandelkop van het shockwave apparaat. Deze wordt ingezet op het gebied waar de lokale weefselschade zich bevindt en de intensiteit van de geluidsgolven kan per klacht en persoon variëren. Ook kan men verschillende koppen op het apparaat zetten om de verschillende klachten optimaal te behandelen. Tijdens de therapie voelt men schokjes tegen het lichaamsgedeelte dat behandeld wordt. Een behandeling kan pijnlijk zijn, maar dit is afhankelijk van de klacht, de mate van weefselschade en de pijngrens. Een shockwave behandeling duurt gemiddeld vijf à tien minuten.

Maak een afspraak voor jouw behandeling

De shockwavebehandelingen kosten bij Fysiotherapie4All niets extra. Het is een onderdeel van een reguliere fysiotherapiebehandeling. Ben je geïnteresseerd in deze behandeling? Maak dan een afspraak met onze fysiotherapiepraktijk in Berghem en bespreek de mogelijkheden met de therapeut. Je kunt ons bereiken door te bellen naar 0412-404035 of door het online contactformulier in te vullen. Wij helpen je bij Fysiotherapie4All graag verder.

Gildestraat 1C

Fysiotherapie Veenendaal